Комунальний заклад  Фастівської міської ради 

Центр професійного розвитку педагогічних працівників

Вас вітає команда фахівців, які вміють комунікувати, 

навчати та взаємодіяти!

Вітаємо переможницю Всеукраїнського конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі»!

5 лютого 2024 року на базі КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів» відбулося засідання журі ІІ етапу (обласного) Всеукраїнського конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі», на якому були представлені корекційно-розвиткові програми, спрямовані на корекцію труднощів у навчанні, вихованні та соціалізації, відхилень у розвитку і поведінці дітей різних вікових категорій тощо.   Вітаємо Нілу Миколаївну Костецьку, практичного психолога Фастівської гімназії № 10 Фастівської міської ради, яка представила на конкурсі авторську програму для підлітків «Мій Всесвіт»!

Штучний інтелект

та його використання в навчальній діяльності

 

Чи готові ми до наступу штучного інтелекту? Як застосовувати ШІ у навчанні?

Відповіді на ці запитання освітяни Фастівської громади отримали на вебінарі «ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ ТА ЙОГО ВИКОРИСТАННЯ В НАВЧАЛЬНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ», який організовано кафедрою математичного моделювання та статистики Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана спільно з Центром професійного розвитку педагогічних працівників.

Про користь штучного інтелекту для освіти та його роль у навчанні розповів кандидат економічних наук, доцент кафедри математичного моделювання та статистики КНЕУ, керівник студентського наукового гуртка (дискусійного клубу) «ЦифрЕк: цифрові трансформації в економіці та суспільстві» (КНЕУ), керівник секції «Системи та технології штучного інтелекту. Кібербезпека» КМАН Володимир СКІЦЬКО. 

Обласний майстер-клас

«Формувальне оцінювання:  мотивація на успіх»

 

Немає простих чи складних, ефективних чи неефективних інструментів формувального оцінювання.  Кожен  інструмент є ефективним  за умови його доцільності й правильного використання. Це на практиці довели керівники обласного майстер-класу «Формувальне оцінювання:  мотивація на успіх» учителі  української мови і літератури Надія Жуковська  (Фастівський ліцей № 1) та Олена  Докієнко (Фастівський ліцей № 7). Майстер–клас яких було розпочато із аналізу творчого завдання (моделювання електронного опитувальника з використанням додатків Googlе для учнів щодо само-, взаємооцінювання, анкети для батьків і вчителів). Позитивному налаштуванню на роботу сприяла вправа «Дозвольте запросити на чай». Об’єднавшись у групи (сесійні зали Zoom), учасники майстер-класу проаналізували, які із запропонованих технік формувального оцінювання  використовуються на уроках української мови і літератури та поділилися  досвідом роботи щодо використання інструментів формувального оцінювання.  

Вітаємо наших переможців Всеукраїнського конкурсу математичних головоломок!

Національний центр «Мала академія наук України» оголосив результати Всеукраїнського конкурсу командних математичних головоломок 2023 року. Це змагання для учнів 7–11-х класів, де команди-учасники вирішують нестандартні головоломки та завдання з математики.

Дві команди Фастівського ліцею №1 «Математична солідарність» (11-А класу, капітан Шкіро Віолетта, учасники: Бородич Тетяна, Дорофеєв Максим, Скурська Карина) та «Цифрова мафія» (10-А класу, капітан Соснова Дар’я, учасники: Даленко Єлізавета, Цукренко Вікторія) показали свою кмітливість, винахідливість і знання з математики на Всеукраїнському рівні. Обидві наші команди  вибороли І місця серед 144 команд-учасниць.

Старання й наполеглива праця учнів та їх вчителя математики Танник Наталії Альбертівни - запорука гідного результату!


Вітаємо переможців 

ІІ регіонального етапу Всеукраїнських олімпіад!

Олімпіада з трудового навчання:

Хомякова Евеліна – 9 клас Фастівського академічного ліцею №2, вчитель В. Л. Нижник

Астапова Діана– 11 клас Фастівського академічного ліцею №9, вчитель О. В. Кучеренко

Яровий Сергій– 9 клас Фастівського академічного ліцею №2, вчитель В. Л. Нижник

Яхнівський Ілля – 11 клас Фастівського академічного ліцею №2, вчитель В. Л. Нижник

 

Олімпіада з української мови та літератури:

Федуш Анастасія – 7 клас Мотовилівської гімназії, вчителі Л. А. Семенець, К. Л. Логвиненко

Матушевська Дар’я – 8 клас КЗ КОР «Фастівський обласний ліцей», вчитель В. В. Кузнєцова

Валуйська Олександра – 9 клас Фастівського ліцею №4, вчитель О. М. Коноваленко

Костюченко Вікторія Вадимівна – 10 клас Фастівського академічного ліцею №9, вчитель Л. Г. Пилипенко

Старовіт Віталіна Сергіївна – 11 клас КЗ КОР «Фастівський обласний ліцей», вчитель В. В. Кузнєцова

 

Олімпіада з астрономії:

Дорощук Єлизавета Вікторівна – 11 клас Фастівського ліцею № 4, вчитель О. В. Лавриненко

 

Олімпіада з біології:

Савчук Катерина – 8 клас КЗ КОР «Фастівський обласний ліцей», вчитель О. О. Д'яченко

Захаров Даніїл – 9 клас Фастівського академічного ліцею № 2, вчитель Є. О Науменко

Костюченко Вікторія – 10 клас Фастівського академічного ліцею №9, А. С. Незола

Курко Денис – 11 клас Фастівського академічного ліцею № 2, вчитель Т. А. Ткачук

 

Олімпіада з фізики:

Табачук Павло – 7 клас Фастівського ліцею №1, вчитель А. Л. Ярошко

Іващенко Павло – 8 клас Фастівського ліцею №1, вчитель А. Л. Ярошко

Валуйська Олександра – 9 клас Фастівського ліцею №4, вчитель О. В. Лавриненко

Кравченко Марина – 10 клас Фастівського академічного ліцею №9, вчитель Ю. В. Незола

Мельник Лілія – 11 клас Фастівського академічного ліцею №9, вчитель О. М. Срібний

 

Олімпіада з географії:

Глухов Артем – 8 клас Фастівського академічного ліцею №9, вчитель С. А. Маринич

Коваль Вероніка – 9 клас Фастівського академічного ліцею №9, вчитель М. В. Баришполь

Мучичка Ярослава – 10 клас Фастівського академічного ліцею №9, вчитель М. В. Баришполь

Пархомчук Максим – 11 клас КЗ КОР «Фастівський обласний ліцей», вчитель Т. З. Калюжна

 

Олімпіада з англійської мови:

Черніков Герман – 8 клас Фастівського ліцею №4, вчитель О. Д. Забара

Валуйська Олександра – 9 клас Фастівського ліцею №4, вчитель О. Д. Забара

Куліков Павло – 10 клас Фастівського ліцею №4, вчитель Н. М. Абрамцева

Ковальчук Анна – 11 клас Фастівського ліцею №4, вчитель Н. М. Абрамцева

 

Олімпіада з німецької мови:

Данілова Ангеліна – 8 клас Фастівського ліцею №4, вчитель Н. М. Соловйова

Руденко Дар’я – 9 клас Фастівського ліцею №4, вчитель Н. М. Соловйова

Шевченко Вікторія – 10 клас Фастівського ліцею №4, вчитель Н. М. Соловйова

Прилипко Світлана – 11 клас Фастівського ліцею №4, вчитель Н. М. Соловйова

 

Олімпіада з французької мови:

Бабильов Іван – 8 клас Фастівського академічного ліцею №2, вчитель М. І. Володіна

Харчук Дар’я – 9 клас Фастівського ліцею №4, вчитель В. М. Шевченко

Дубенець Матвій – 10 клас Фастівського ліцею №4, вчитель В. М. Шевченко

Дорощук Єлизавета – 11 клас Фастівського ліцею №4, вчитель В. М. Шевченко

 

Олімпіада з хімії:

Табачук Павло – 7 клас Фастівського ліцею №1, вчитель Л. С. Бараненко

Кучерова Юлія – 8 клас Фастівського академічного ліцею №2, вчитель Т. П. Радзевич

Міляєва Анна Сергіївна – 9 клас Фастівського академічного ліцею №9, вчитель І. М. Петренко

Костюченко Вікторія – 10 клас Фастівський академічний ліцей №9, вчитель Н. П. Камінська

Мороз Діана – 11 клас Фастівського академічного ліцею №9, вчитель І. М. Петренко

 

Олімпіада з інформатики:

Шевель Олександр – 8 клас Фастівського академічного ліцею №9, вчитель О. Я. Зайнчківська

Данілін Артур – 9 клас Фастівського академічного ліцею №9, вчитель М. Г. Ткаченко

Скочинський Ярослав – 10 клас Фастівського академічного ліцею №9, вчитель Л. В. Руденко

Ільющіц Артур – 11 клас Фастівського академічного ліцею №9, вчитель Н. А. Ріпко

 

Олімпіада з історії:

Шкандиба Софія – 8 клас Фастівського академічного ліцею №2, вчитель Л. В. Сандуленко

Шевченко Вікторія – 9 клас Фастівського ліцею №4, вчитель Л. М. Руденко

Обухівський Денис – 10 клас Фастівського академічного ліцею №9, вчитель Н. Л. Мосіюк

 

Олімпіада з інформаційних технологій:

Ткаченко Тарас – 8 клас Фастівського академічного ліцею №9, вчитель М. Г. Ткаченко

Дідашко Єлизавета – 9 клас Фастівського академічного ліцею №9, вчитель М. Г. Ткаченко

Садовський Богдан – 9 клас Фастівського академічного ліцею №2, вчитель Г. В. Ющук

Сапітон Михайло – 11 клас Фастівського академічного ліцею №2, вчитель Г. В. Ющук

 

Олімпіада з екології:

Скурська Каріна – 11 клас Фастівського ліцею №1, вчитель А. О. Омельченко

 

Олімпіада з математики:

Герасименко Єлизавета – 6 клас Фастівського ліцею №4, вчитель Н. А. Яцкєвич

Табачук Павло – 7 клас Фастівського ліцею №1, вчитель Д. М. Таннік

Данілова Ангеліна – 8 клас Фастівського ліцею №4, вчитель Н. А. Яцкєвич

Захаров Даніїл – 9 клас Фастівського академічного ліцею №2, вчитель О. О. Смірнова

Костюченко Вікторія – 10 клас Фастівського академічного ліцею №9, вчитель О. М. Орлова

Черепов Олександр – 11 клас Фастівського академічного ліцею №2, вчитель М. Е. Сінгаєвська

 

Олімпіада з правознавства:

Гринжола Поліна – 9 клас Фастівського академічного ліцею №2, вчитель Л. В. Сандуленко

 

Пишаємось Вами!

Бажаємо цілеспрямованості, невичерпної енергії, досягнення нових життєвих висот та подальших успіхів на обласному етапі!

 


Семінар-практикум «Музикотерапія як засіб профілактики емоційного вигорання для дорослих»

 

У сучасному ритмі життя, коли межі між роботою та особистим життям стають все менш помітними, поняття професійне вигорання стає все актуальнішим. Це не просто перевтома або бажання змінити сферу діяльності, а комплексний психологічний стан, який може призвести до серйозних наслідків для фізичного та емоційного здоров’я людини.

21 грудня 2023 року у Фастівському академічному ліцеї №2 було проведено семінар-практикум «Музикотерапія як засіб профілактики емоційного вигорання для дорослих» для працівників психологічної служби закладів освіти громади. Лавриненко Альона Олегівна, практичний психолог Фастівського ліцею №2, ознайомила колег з дієвими вправами, що допоможуть їм у роботі з колективом та батьками.


ВІТАЄМО ПЕРЕМОЖЦІВ

ІІ регіонального етапу ХІV Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка

 

 

У Фастівській громаді відбувся ІІ регіональний етап ХІV Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка,  який дає можливість  учням закладів загальної середньої освіти  вкотре звернутися до поетичного спадку Великого Кобзаря та  продемонструвати високий рівень своєї творчості.

Вітаємо переможців:

🥇 І місце:

Софія Кваско -5 клас Фастівського академічного ліцею №2, вчитель Ірина Муравська

Катерина Швидун - 6 клас Фастівського академічного ліцею №9, вчитель Галина Чечко

Анна Крутоголова - 7 клас Фастівського академічного ліцею №9, вчитель Лариса Пилипенко

Олена Балацюк - 8 клас Фастівського ліцею №7, вчитель Олена Докієнко

Вероніка Пащенко – 9 клас Фастівського ліцею №4, вчитель Оксана Коноваленко

Анастасія Гримальська -10 клас Фастівського академічного ліцею №9, вчитель Лариса Пилипенко

Стельмах Вікторія-11 клас Фастівського ліцею №5, вчитель Ніна Корабльова

 

 🥈ІІ місце:

 Микола Попов - 5 клас Мотовилівської гімназії, вчителі Лариса Семенець, Катерина Логвиненко

Дар’я Кашицина-6 клас Фастівського ліцею №1, вчитель Ірина Завальна

Маргарита Якубовська -6 клас Фастівської гімназії №10, вчитель Людмила Третяк

Ірина Кабанець – 7 клас Фастівського ліцею №4, вчитель Оксана Коноваленко

Марія Ігнатова -8 клас Фастівського ліцею №1, вчитель Тамара Кайдаш

Даніїл Захаров -9 клас Фастівського академічного ліцею №2, вчитель Жанна Демченко

Єлизавета Даленко -10 клас Фастівського ліцею №1, вчитель Надія Жуковська

Софія Обухівська -11 клас Фастівського академічного ліцею №9, вчитель Олена Осадча

 

🥉ІІІ місце:

Єлизавета Оса - 5 клас Фастівського ліцею №7, вчитель Марія Даниленко

Артем Соломатов – 5 клас Фастівської гімназії №12, вчитель Наталія Мамченко

Єлизавета Колосовська -6 клас Фастівського ліцею №5, вчитель Тетяна Михальченко

Аріна  Гриценко -7 клас Фастівського ліцею №1, вчитель Людмила Срібна

Анастасія Руденко -7 клас Фастівського ліцею №3, вчитель Інна Тимошенко

Іван Бондарчук -7 клас Фастівського академічного ліцею №2, вчитель Жанна Демченко

Ангеліна Данілова – 8 клас Фастівського ліцею №4, вчитель Ольга Гречіна

Анна Горкуценко - 8 клас Фастівського академічного ліцею №9, вчитель Оксана Брік

Ірина Бляшук -9 клас Фастівського ліцею №1, вчитель Людмила Срібна

Єлизавета Дідашко - 9 клас Фастівського академічного ліцею №9, вчитель Оксана Брік

Марія Весела – 10 клас Фастівського ліцею №4, вчитель Оксана Коноваленко

Анастасія Попова -11 клас Малоснітинського академічного ліцею, вчитель Світлана Петрашенко


Урок-реквієм «Чорні жнива на Фастівщині»

 

20 листопада в рамках відзначення 90-х роковин Голодомору на українських землях в 1932-1933 рр. консультантами Центру професійного розвитку педагогічних працівників Оленою Степаніцькою та Аліною Шуляк у Молодіжному центрі було проведено урок-реквієм «Чорні жнива на Фастівщині» для учнів Мотовилівської гімназії.

Голодомор – це геноцид української нації, скоєний керівництвом Радянського Союзу  шляхом штучно створеного масового голоду з метою знищення українців, остаточної ліквідації українського спротиву режиму та намагань українців збудувати самостійну, незалежну від Москви Українську Державу. Не оминули ті страшні голодні роки і Фастівщину. В рамках сьогоднішнього заходу учні мали можливість ознайомитися з сучасними краєзнавчими дослідженнями з даної тематики, які ґрунтуються на свідченнях очевидців, а також завітати на майстер-клас з образотворчого мистецтва до Фастівської школи народної майстерності. 


ВІТАЄМО ПЕРЕМОЖЦІВ

IІ регіонального етапу XXІV Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика !

З метою утвердження державного статусу української мови, піднесення її престижу серед учнівської та студентської молоді, виховання шани до культури і традицій українського народу, відбувся ІI (регіональний) етап XXІV Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика для учнів 3–11 класів закладів загальної середньої освіти Фастівської МТГ.

Вітаємо переможців:

 І місце:

   – Мухіна Аріна Павлівна, учениця 3 класу Фастівського ліцею №4, вчитель Архіпова Ірина Миколаївна;

 – Мовчан Давід Володимирович, учень 4 класу Борівського академічного ліцею, вчитель Коваль Наталія Іванівна;

– Горкуценко Анна Василівна, учениця 8 класу Фастівського академічного ліцею №9, вчитель Брік Оксана Степанівна;

– Костюченко Вікторія Вадимівна, учениця 10 класу Фастівського академічного ліцею №9, вчитель Пилипенко Лариса Григорівна;

  ІІ місце:

 – Хамідов Владислав Володимирович, учень 3 класу Фастівської початкової школи №11, вчитель Орленко Ірина Іванівна;

 – Савченко Аліса Миколаївна, учениця 4 класу Фастівського академічного ліцею №9, вчитель Коцюк Тетяна Миколаївна;

– Кашицина Дар’я Сергіївна, учениця 6 класу Фастівського ліцею №1, вчитель Завальна Ірина Василівна;

– Бондарчук Іван Андрійович, учениця 7 класу Фастівського академічного ліцею №2, вчитель Демченко Жанна Володимирівна;

– Стельмах Вікторія Миколаївна, учениця 11 класу Фастівського ліцею №5, вчитель Корабльова Ніна Миколаївна;

 ІІІ місце:

  – Лисенко Артем Юрійович, учень 3 класу Фастівського ліцею №7, вчитель Кушнірчук Валентина Миколаївна;

 – Овчаренко Глєб Юрійович, учень 4 класу Великомотовилівського ліцею, вчитель Паламар Галина Василівна;

– Полейчук Максим Олексійович, учень 6 класу Великомотовилівського ліцею, вчитель Ольшана Лідія Володимирівна;

– Федуш Анастасія Вікторівна, учениця 7 класу Мотовилівської гімназії, вчитель Семенець Лариса Анатоліївна.

– Даленко Єлизавета Сергіївна, учениця 10 класу Фастівського ліцею №1, вчитель Жуковська Надія Олександрівна. 

Нетрадиційні техніки малювання на уроках образотворчого мистецтва

08.11.2023 р. проведено І заняття педагогічної студії "Нетрадиційні техніки малювання на уроках образотворчого мистецтва" під керівництвом Докійчук Лілії Анатоліївни, учителя образотворчого мистецтва Фастівського ліцею № 1. Образотворче мистецтво – це потужний засіб для розвитку творчих здібностей дитини, який має величезне значення в системі освіти. У процесі малювання формується спостережливість, естетичне сприйняття, художній смак, творчі здібності. Нетрадиційне малювання - це майстерність зображувати, не спираючись на традиції. Існує велика різноманітність технік нетрадиційного малювання. Деякі з них учасники  педстудії опанували практично та створили власні творчі шедеври. 

Семінар-практикум «Кризові стани. Шляхи подолання»

 

Кризовий стан це ситуація, коли особа стикається зі значними труднощами, які перевищують її здатність справлятися з ними. Сьогодні, 02 листопада, на базі Борівського академічного ліцею відбувся семінар-практикум «Кризові стани. Шляхи подолання» для практичних психологів та соціальних педагогів закладів загальної середньої освіти Фастівської МТГ. Людмила Мусіч, соціальний педагог закладу, розповіла про причини та шляхи подолання кризових станів. Вероніка Івасенко, практичний психолог Борівського ліцею, представила авторську терапевтичну казку, що застосовується як засіб виходу з кризового стану. Людмила Моргунова, практичний психолог Ліцею, представляла техніку «Форум-театр: формула виходу з кризи». 

АВА-терапія: модель застосування

поведінкового керівництва у роботі з дітьми з розладами розвитку

 

Останнім часом постійно зростає кількість дітей, які мають особливі освітні потреби, як в усьому світі, так і в Україні. На допомогу приходить метод АВА-терапії. Даний метод використовується в корекційній педагогіці та психології для вирішення завдань, пов'язаних з особливостями в навчанні і поведінці. АВА-терапію використовують для роботи з дітьми та дорослими, у яких спостерігаються особливості в сприйнятті і засвоєнні інформації, розвитку мовлення та пам'яті.

Тож, 01 листопада відбулося І засідання педагогічної студії Мотовилівського інклюзивно-ресурсного центру на тему: «АВА-терапія: модель застосування поведінкового керівництва у роботі з дітьми з розладами розвитку». Керівники педагогічної студії Олена Зубатенко (в.о.директора Мотовилівського ІРЦ) та Катерина Болховітіна (фахівець-консультант Мотовилівського ІРЦ) детально ознайомили вчителів-логопедів, асистентів вчителів, педагогів закладів освіти Фастівської МТГ з методом АВА-терапії

«Використання  музикотерапії для зменшення емоційного напруження та активізації творчого потенціалу дітей дошкільного віку»

Музикотерапія - це метод, що використовує музику в якості засобу корекції емоційних  відхилень, страхів, рухових і мовних розладів, відхилень у поведінці, при комунікативних труднощів, а також для лікування різних соматичних і психосоматичних захворювань. З давніх пір музика використовувалася як лікувальний фактор. 

19 жовтня працювала педагогічна студія «Використання  музикотерапії для зменшення емоційного напруження та активізації творчого потенціалу дітей дошкільного віку» для музичних керівників,  практичних психологів, вихователів закладів дошкільної освіти на базі ЗДО № 5 «Сонечко».

Керівники педагогічної студії практичний психолог Мороз Ольга Василівна та музичний керівник Сімакович Любов Володимирівна ознайомили педагогів з методикою та формами організації музикотерапії в дошкільному закладі у роботі з дітьми, які мають порушення психофізичного розвитку. Також учасники опанували сучасні техніки для підтримки внутрішнього ресурсу.  

Форум освітян Фастівської громади «Освіта громади в умовах воєнного стану» 


30 серпня відбувся регіональний форум освітян Фастівської громади «Освіта громади в умовах воєнного стану». Захід проходив у форматі вишкільного табору Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»).  «Освітянин - 2023(«Джура»)» - саме таку назву мав  форум, метою якого було розширити знання та поглибити розуміння із загальновійськової підготовки відповідно до Закону України «Про основи національного спротиву». Завдяки плідній співпраці з Громадською організацією «Центр соціальної безпеки та підвищення кваліфікації фахівців безпілотних систем», взаємодії з ГУР мо та ДВКР підрозділ «Фобос», та активній безпосередній участі військовослужбовців та членів добровольчого військового формування Фастівської громади № 1, вдалося організувати роботу таких локацій: «Зв'язок», «Тактична підготовка», «Вогнева підготовка», «Військова топографія», «БПЛА», «Стрільба (лазерний тир)» та  було організовано локацію з «Тактичної медицини».

В рамках форуму з 21 серпня по 07 вересня освітяни Фастівської громади мали можливість попрацювати у фокус-сесіях, на яких консультанти Центру професійного розвитку педагогічних працівників ознайомили їх з методичними рекомендаціями та онлайн застосунками для організації освітнього процесу у 2023-2024 навчальному році; педагогікою партнерства; методиками постстресового відновлення учасників освітнього процесу.


Круглий стіл «Професійна підготовка і розвиток педагогічних працівників у розбудові сучасної освіти в Україні»

В рамках проєкту «Педагогічна взаємодія на основі партнерських стосунків» 23 травня відбулося у режимі онлайн засідання круглого столу «Професійна підготовка і розвиток педагогічних працівників у розбудові сучасної освіти в Україні». На якому професор Наталія ДЕМ`ЯНЕНКО, завідувачка кафедри педагогіки Українського державного університету імені Михайла Драгоманова,  професор Світлана КУШНІРУК, доценти Валентина САЮК та Анжеліка РЕМНЬОВА  представили інноваційні напрями підготовки педагогічних кадрів в Університеті за освітньо-професійною програмою «Педагогічне дорадництво».

Директор Марина САВЧУК та консультанти Центру професійного розвитку педагогічних працівників Людмила ДРОЗД, Ольга ГОРЧИНСЬКА, Галина БОНДАРЕНКО, Вікторія ДЗЮБА, Альона УСЦОВА поділися досвідом  надання консультаційних послуг педагогам громади; як кваліфіковано застосовувати групові та індивідуальні методи і форми роботи з педагогічними працівниками;  організовувати і проводити різні методичні заходи; обирати найбільш ефективні методи розповсюдження інформації; використовувати сучасні інформаційні технології в освітньому процесі; вивчати, аналізувати і розповсюджувати передовий педагогічний досвід.

З березні 2023 року Центр професійного розвитку педагогічних працівників  є Базою практики для студентів Педагогічного факультету Українського державного університету імені Михайла Драгоманова.


Генії не вмирають

Минають роки і століття, відходять у небуття людські покоління, та генії не вмирають.

22 травня - одна з пам'ятних скорботних дат української нації, день перепоховання Тараса Шевченка на Чернечій горі. Вшановуючи цю дату, учні 7-А класу Фастівської гімназії № 10 разом з учителем української мови і літератури Горовою Мариною Володимирівною провели літературно- мистецький захід у міській дитячій бібліотеці.

Кожен із учнів часткою свого серця торкнувся Шевченкового генія, бо нам потрібна його свята і незрадлива любов до України, до її народу. Заключним акордом свята став  гімн  "Реве та стогне Дніпр широкий".


Майстер- клас «Якісний інструментарій  для вчителя  НУШ на уроках словесності»

 

У Фастівському  ліцеї № 5 відбулося ІІ заняття майстер-класу для вчителів-словесників «Якісний інструментарій для вчителя НУШ на уроках словесності» (керівник:  Михальченко  Тетяна Миколаївна, учитель української мови та літератури Фастівського ліцею № 5).

             Цифрові технології  в  сучасному освітньому процесі стали  оптимальним помічником  педагога  у створенні компетентнісно орієнтованих дидактичних вправ. Як зауважила Тетяна Миколаївна, керівник майстер-класу, застосування онлайн-сервісів у навчальній діяльності  сприяє свідомому ставленню  учнів до  завдань, з якими  працюють в проєктній, дослідницькій діяльності і це сприяє пошуку власних креативних підходів до успішного створення умов для майбутнього втілення ідей у практичній діяльності педагогів. 

Майстер-клас «Створення цифрового освітнього контенту на уроках літератури»

 

Широкий вибір цифрового контенту, який сьогодні пропонується педагогам, дає можливість на високому рівні організувати навчальні заняття уроків літератури. Із найбільш зручними у використанні освітніми онлайн-платформами вчителі зарубіжної та української літератури ознайомилися на ІІ занятті майстер-класу вчителя зарубіжної літератури Фастівського академічного ліцею № 9 «Створення цифрового освітнього контенту на уроках літератури» Гривачової Аліси Борисівни.

Керівник майстер-класу Аліса Борисівна подала чітку покрокову інструкцію щодо використання таких онлайн-платформ, як Kahoot та Bandikam. Ці онлайн-застосунки ефективні під час змішаного навчання, бо вчитель легко зможе, використовучи Bandikam, записувати фрагменти відеоуроків для тих учнів, які з поважних причин були відсутні на уроці, створити опитувальник за вивченим матеріалом на платформі Kahoot тощо.  Учасники майстер-класу мали змогу переглянути відео за твором Льюїса Керрола «Аліса в Країні Чудес», яке презентувала Аліса Борисівна, а вдома  самостійно створили відео за твором Елеонор Портер «Поліанна». 

Сьогодні, 09 березня, у день народження Тараса Шевченка, нашого генія і пророка, учасники майстер-класу ділися своїми згадками про вперше прочитаний вірш поета, про  найдавніші видання «Кобзарів», які свято передаються із покоління в покоління, а також згадали священний заповіт Кобзаря: Борітеся – поборете! Вам Бог помагає! За вас правда, за вас слава І воля святая! 

Майстер-клас для вчителів - логопедів

«Удосконалення пальцевого праксису у дітей- логопатів старшого дошкільного віку»

 

 17 лютого 2023 року на базі  Інклюзивно–ресурсного центру відбулося заняття майстер-класу для вчителів - логопедів «Удосконалення пальцевого праксису у дітей- логопатів старшого дошкільного віку». Греб Надія Миколаївна, практичний психолог ЗДО №1 «Теремок», та керівник майстер-класу Дейнега Людмила Василівна, учитель-логопед ЗДО №1 «Теремок», презентували учасникам досвід роботи та практичні вправи з розвитку дрібної моторики, які впливають на формування психічних процесів у дітей дошкільного віку.


Онлайн-форум "Інклюзія. Вільний вхід до освіти"

Кожний заклад освіти за своєю філософією повинен бути інклюзивним.  Готовим у будь-який час прийняти кожну дитину та створити максимально сприятливе середовище для розвитку її потенціалу. Тож  17 лютого 2023 року  в рамках проєкту «Інклюзія. Вільний вхід до освіти» відбувся онлайн-форум для педагогічних працівників Фастівської громади.

          Метою форуму було ознайомлення  з підходами до роботи в інклюзивно-освітньому середовищі, завдяки яким навчання й соціалізація дітей з особливими освітніми потребами буде ефективною в закладах освіти.  Людмила ДРОЗД, консультант Центру професійного розвитку педагогічних працівників, та Олена ЗУБАТЕНКО, в. о. директора Мотовилівського ІРЦ, надали поради як організувати якісну роботу команди психолого-педагогічного супроводу та презентували   особливості корекційно-розвиткові програми  для дітей з ООП. Вікторія ЖУКОВСЬКА, учитель-логопед ЗДО № 8 "Джерельце", поділилася своїм досвідом корекційно-розвиткової з дітьми дошкільного віку, які мають аутистичні розлади. 

Засідання інтервізійної групи для працівників психологічної служби «Деструктивна та самоушкоджуюча поведінка у підлітків: модель психологічної допомоги»

 

Кожен знає, що підлітковий вік багатий драматичними переживаннями, труднощами і кризами. Це вік, коли формуються стійкі форми поведінки, риси  характеру, способи емоційного реагування.   Дитина, яка ще зовсім недавно була слухняною, порушує геть усі правила, критикує звичне життя, скандалить, завдає собі фізичної шкоди.

Тема самоушкодження у дітей і підлітків дуже непроста і викликає багато емоцій у оточуючих - від глибокого співчуття, ірраціонального страху нерозуміння і до повного відторгнення і навіть відрази. Тому, найважливіша задача психолога полягає в тому, щоб допомогти підлітку «впоратися зі своїми почуттями, а саме, навчитися навичкам емоційної регуляції без самоушкодження.

09 лютого на засіданні інтервізійної групи для працівників психологічної служби Фастівської громади «Деструктивна та самоушкоджуюча поведінка у підлітків: модель психологічної допомоги» Суха Ганна Володимирівна, практичний психолог Фастівського академічного ліцею №9, поділилась дієвими методами та техніками роботи з підлітками.  Під час засідання практичні психологи вибудували алгоритм дій, який допоможе у роботі з  підлітками та їх батьками. 

Майстер-клас «Казкарики» 

 

25 січня  відбулося засідання «Казковий кейс інновацій» майстер-класу «Формування емоційного інтелекту дошкільнят засобами казки». Керівники майстер-класу  Ватах Людмила Миколаївна та Бровченко Людмила Миколаївна  презентували нові методи роботи з казкою: «казка навиворіт», «перебирання», «внесення змін», «казка за аналогією», «казка за початком», «салат з казок». Учасники майстер-класу виконали практичну вправу «6 уроків з казки «Колобок» та   долучилися до творчої роботи під час якої, вони продемонстрували використання інноваційних технологій в роботі з казкою:   робота з коректурними таблицями;   мнемотехніка;  театр на фартусі;  картки Проппа;  кола Луллія.

Музичний керівник ЗДО №9 «Берізка» Алла Григорівна провела цікаву  музичну гру та пальчикову гру «Казка». У кінці засідання Ватах Людмила Миколаївна продемонструвала надбання вихователів ЗДО №9 – дидактичні ігри за мотивами казок. 


Педагогічна студія “STREAM-освіта як засіб розвитку базових компетенцій

та особистісних якостей дітей дошкільного віку ”

 

Дошкільна освіта має бути спрямована не на подачу дітям окремих знань з різних галузей, а на їх інтеграцію. Саме за цієї умови у дошкільнят формується цілісна картина світу й здатність застосовувати набуті знання та вміння у різних життєвих ситуаціях. Реалізовувати поставлені завдання нам допомагає новий напрям освіти – STREAM.

18 січня  відбулося друге заняття педагогічної студії  для вихователів закладів дошкільної освіти «STREAM- освіта як засіб розвитку базових компетенцій та особистісних якостей дітей дошкільного віку». Керівники педстудії Горчинська Т.С., директор ЗДО №2"Ромашка", та Тарабріна О.В., вихователь-методист ЗДО № 2 «Ромашка»,  коротко висвітлили основні шляхи реалізації напрямку в освітній діяльності з дітьми дошкільного віку за програмою STREAM-освіта. Вихователь Грідіна Світлана Олексіївна познайомила учасників з методикою «Мнемотехніка» та поділилась досвідом у створені мнемоквадратів, мнемодоріжок і мнемотаблиць. У практичній частині учасники педагогічної студії поринули у світ мистецтва, імпровізуючи українську казку на новий лад. Також  учасники педстудії завітали до кімнати «Казкові мрії», створеної педагогічним колективом дошкільного закладу за творами В. Сухомлинського. 

Мова має значення!


Цьогоріч відбулося об’єднання нашої нації, великої нації українців, на всіх фронтах: від плетіння сіток, приготування гарячих обідів до мовної потреби спілкуватися українською. Бажання говорити державною мовою, мовою своїх волелюбних прадідів спонукало однодумців Фастівської громади щопонеділка та щосереди о 14:00 год протягом вересня - грудня 2022 р. близько 150 учасників залишали усі свої справи і поринути у світ слова.

Вісімнадцять спікерів радо ділилися своїми знаннями зі слухачами Мовної майстерні в рамках проєкту Центру професійного розвитку педагогічних працівників «Спілкуємося українською!». Це вчителі української мови та літератури нашої громади:

Жуковська Н.О. (Фастівський ліцей № 1);      Демченко Ж. В. (Фастівський академічний ліцей № 2);

Александрович Т. А. (Фастівський академічний ліцей № 2);   Іщенко О . Б. (Фастівський ліцей № 3);

                Тимошенко І. Л. (Фастівський ліцей № 3);     Коноваленко О. М. (Фастівський ліцей № 4);

                Докієнко О. П. (Фастівський ліцей № 7);     Даниленко М. О. (Фастівський ліцей № 7);

                Пилипенко Л. Г. (Фастівський академічний ліцей № 9);  Осадча О. В. (Фастівський академічний ліцей № 9);

Михальченко Т. М. (Фастівський ліцей № 5);  Пінчук Л. В. (Малоснітинський академічний ліцей);

Брік О. С. (Фастівський академічний ліцей № 9);   Семенець Л .А. (Мотовилівська гімназія);

Сторож О. В. (Оленівська гімназія);   Литвиненко Г. М. (Фастівецька гімназія);

Токаренко О. О. (Великоснітинський ліцей);   Ольшана Л. В. (Великомотовилівський ліцей).

Невимушене спілкування, пізнання нового, добре відома й водночас таємнича українська мова – це те, що об’єднує зусилля нас усіх, щоб наблизити Перемогу.

Тож  вивчаймо рідну мову, бережімо її неоціненні скарби, бо «мова має значення»! 

Засідання студії психологічного розвитку «Інсайт»

«Нормалізація психоемоційного стану дітей з ООП під час воєнного стану»

 

8 грудня 2022 р. у Фастівському навчально-реабілітаційному центрі психолог Горохова Олена Георгіївна провела засідання студії психологічного розвитку "Інсайт" для психологів та соціальних працівників Фастівської громади на тему: «Нормалізація психоемоційного стану дітей з ООП під час воєнного стану». На засіданні психологи та соціальні працівники мали змогу:

 програти ситуації та за допомогою них дослідити емоції дітей з ООП під час воєнної тривоги; дослідити власні емоції та навчитись працювати з ними;  ознайомитися з ефективними методами та прийомами щодо зменшення рівня тривоги та подолання страхів у дітей з ООП; ознайомитись з соціальними історіями та розвинути навички створення соціальних історій при роботі з дітьми з ООП у воєнний час; навчитися формувати відчуття захищеності у дітей з ООП під час воєнного стану; виготовити власні ляльки-обереги (Гватемальські ляльки) за методикою арт-терапії; отримати позитивні емоції. 

  Культурно-мистецький форум «Сковорода 300» 


3 грудня в Україні відзначали 300-річчя від дня народження видатного українського мислителя, філософа, педагога, якого вважають одним з найосвіченіших людей ХVІІІ століття, Григорія Савича Сковороди. З метою вшанування пам’яті про філософа Університет Григорія Сковороди в Переяславі разом із Національним історико-етнографічним заповідником «Переяслав» запросили до участі в серії заходів в рамках культурно-мистецького форуму «Сковорода 300» обдаровану молодь Київщини. Почесними гостями заходу в цей день стали Президент України Володимир Зеленський, заступниця міністра освіти Віра Рогова та очільник Київської ОВА Олексій Кулеба.

Фастівську громаду на форумі пердставляла учениця 11 класу Фастівського академічного ліцею № 2 Сосновська Анастасія, яка була відзначена Грамотою від Університету Григорія Сковороди в Переяславі за перемогу в обласній учнівській науково-практичній конференції   Філософський симпозіон - 2022 «Незалежність України: віхи й постаті У пошуках трьох світів Григорія Сковороди», що проходив 28 жовтня під егідою Університету, організатором якого була Мала академія наук учнівської молоді Київської області. Анастасія представляла роботу про земляка-фастівчанина-кіборга, що загинув у ході російсько-української війни Тимофія Рудяка з позивним «Палій» на конференції.

Вітаємо Анастасію з нагородою! Творчих злетів! Нових перемог!  

Майстер-клас

«Жінка в українській традиційній культурі: її роль та значення»

 

Жінка в українській традиційній культурі – яка вона? Як прикрашали себе жінки в давні часи? Як українські прикраси, що сформувалися у сиву давнину, упродовж багатьох років змінювались та трансформувались за своєю формою, матеріалом, кольором та значенням? Символізм прикрас. Чим прикрашають себе сучасні українські жінки? Як процеси модернізації вплинули на повсякденне життя, вбрання та прикраси жінки? Ці, та інші питання, були розглянуті на першому (30 листопада 2022) онлайн занятті майстер-класу для вчителів історії Фастівської громади «Особливості вивчення здобувачами освіти впливу процесів модернізації на повсякденне життя українців. Жінка в українській традиційній культурі: її роль та значення».

Керівник заходу – Шапошник Наталія Віталіївна  вчитель історії Фастівської гімназії № 10, також розповіла про зміну статусу жінки з найдавніших часів по сучасність, та становище жіноцтва у різних країнах світу. Головний акцент заходу – роль української жінки у вітчизняному історичному процесі. 

Майстер-клас «Зендудлінг – корисне і цікаве малювання для дітей і дорослих»

 

11 листопада відбулося перше заняття майстер-класу для вихователів ЗДО  «Зендудлінг – корисне і цікаве малювання для дітей і дорослих» під назвою  «Творчі хвилинки на заняттях і поза ними» на базі ЗДО №4 «Зірочка». Керівник майстер-класу  Макарова Оксана Василівна представила техніки нетрадиційного малювання «зентангл» + «дудлінг» = «Зендудлінг».

Педагоги- слухачі майстер-класу ознайомились з технікою малювання «зендудлінг» та послідовностю виконання  роботи в техніці "зендудлінг". У практичній частині учасників пройшли тест «Який ви дудлер?» та виконували творче завдання за програмами для малювання. 

Майстер-клас «Блоки Дьєнеша - кумедна гра для розвитку і розуму»


10 листопада відбулося перше заняття майстер-класу «Розвиток логіко – математичних здібностей у дітей з використанням інноваційних технологій  -  блоків Дьєнеша» для вихователів закладів дошкільної освіти. Керівник майстер-класу  Волкова Людмила Анатоліївна, вихователь  ЗДО №11 «Дзвіночок», представила ігри з блоками Дьєнеша як засіб формування передумов навчальної діяльності у дітей дошкільного віку.

У теоретичній частині заняття педагоги ознайомились з методичними рекомендаціями щодо впровадження в роботі методики «Блоки Дьєнеша» та завдання і правила використання наочного посібника для кожної вікової групи. У практичній частині - учасників залучили до ігор з блоками Дьєнеша та розроблення конспектів занять для різних вікових груп з використанням ігор та вправ з блоками Дьєнеша. 

Творча майстерня практичних психологів та соціальних педагогів «Розвиток навичок стресостійкості»

Воєнні події, що відбуваються в нашій державі, є стресом для усіх учасників освітнього процесу. За таких умов істотно зростає роль психологічної служби в системі освіти щодо забезпечення своєчасного і систематичного надання психологічної та соціально-педагогічної підтримки всім учасникам освітнього процесу. 10 листопада та 16 листопада 2022 року відбулися заняття творчої майстерні  працівників психологічної служби закладів освіти Фастівської громади «Розвиток навичок стресостійкості».

Свій досвід презентувала практичний психолог закладу дошкільної освіти № 2 «Ромашка» Вікторія Дідик, акцентуючи  увагу колег на основних позиціях, які варто враховувати в організації освітнього процесу в закладах освіти у воєнний час.  Педагогічні працівники опанували практичні навички  та спеціальні вправи, які допоможуть вихованцям, учням та педагогам керувати власними емоціями.


«Орієнтир на якість: розбудова внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти»

У рамках інформаційної кампанії «Тиждень якості освіти» 10 листопада 2022 року у Фастівській міській територіальній громаді фахівці управління Державної служби якості освіти у Київській області провели зустріч з теми: «Орієнтир на якість: розбудова внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти». Учасники заходу – директори та методисти закладів дошкільної освіти Фастівської територіальної громади Фастівського району Київської області. Зоя Лисенко, головний спеціаліст відділу інституційного аудиту управління Державної служби якості освіти у Київській області, розповіла про процедуру проведення інституційного аудиту; звернула увагу на напрями, критерії та індикатори; окреслила основні принципи управління якістю освіти у закладі загальної середньої освіти та наголосила на методах збору інформації. Юлія Гузь, головний спеціаліст відділу інституційного аудиту управління Державної служби якості освіти у Київській області, розповіла про внутрішню систему забезпечення якості освіти та етапи її формування; ознайомила з етапами та моделями самооцінювання; зазначила рівні оцінювання освітніх та управлінських процесів.  Ігор Зубченко, головний спеціаліст відділу взаємодії з органами місцевого самоврядування, моніторингу та позапланового контролю закладів освіти управління Державної служби якості освіти у Київській області розповів про Порядок комплектування інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти, ознайомив із складом команди супроводу; надав рекомендації щодо створення інклюзивного освітнього середовища у ЗДО в умовах воєнного стану. 

Педагогічна студія «Розвиток творчих здібностей дошкільників засобами театральної діяльності»

 

04 листопада відбулося перше заняття педагогічної студії «Розвиток творчих здібностей дошкільників засобами театральної діяльності» для вихователів закладів дошкільної освіти на базі закладу дошкільної освіти №8 «Джерельце». Перше заняття, «Теоретичні засади розвитку творчих здібностей засобами театру дітей дошкільного віку», пройшло у форматі інформаційно-методичного фрістайлу.

Керівники педагогічної студії  Сім’янчук Ліна Анатоліївна вихователь та Кошеленко Олександра Василівна познайомили педагогів зі специфікою театрального мистецтва та особливостями театралізованої діяльності дітей дошкільного віку. Проаналізували процес розвитку творчих здібностей дітей дошкільного віку.   

Майстер-клас «Формування пізнавальної та емоційної сфери дошкільнят засобами казки»

 

03 листопада відбулося перше заняття майстер-класу «Формування пізнавальної та емоційної сфери дошкільнят засобами казки» для вихователів ЗДО на базі ЗДО №9 «Берізка». Керівники майстер-класу  Ватах Людмила Миколаївна та Бровченко Людмила Миколаївна познайомили педагогів  із теоретичною складовою роботи з казкою для розвитку емоційного інтелекту дошкільників. Також обговорили види казок та їх вплив на розвиток пізнавальної та емоційної сфер дітей дошкільного віку. У практичній частині учасників залучили до творчої роботи під час якої, вони поринули у дитинство та у світ казки, виконуючи вправи та завдання. 

Педагогічна студія  "STREAM-освіта як засіб розвитку базових компетенцій та особистісних якостей дітей дошкільного віку"

 

01 листопада відбулося перше заняття педагогічної студії “STREAM-освіта як засіб розвитку базових компетенцій

та особистісних якостей дітей дошкільного віку” для вихователів ЗДО на базі ЗДО №2 «Ромашка». Керівники педстудії Тарабаріна Олена Вікторівна та Горчинська Тетяна Степанівна познайомили учасників з альтернативною програмою «STREAM-освіта, або Стежинки у Всесвіт».

      На занятті у теоретичному блоці вихователі ознайомилися з STREAM-освітою, як сучасним та актуальним напрямом освіти. Обговорили розвиток критичного мислення та логіки у дітей дошкілного віку за альтернативною програмою «STREAM-освіта, або Стежинки у Всесвіт».

      У практичній частині учасники педстудії виконували цікаві вправи та завдання на розвиток логічного та критичного мислення.

На завершення директор ЗДО №2 Горчинська Тетяна Степанівна та вихователь-методист Тарабаріна Олена Вікторівна поділились власним досвідом та методичними матеріалами за програмою «STREAM-освіта, або Стежинки у Всесвіт». 

Роль та діяльність виховника рою в системі

Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної  гри «Сокіл» («Джура») 


2 листопада 2022 року завершила свою роботу педагогічна студія «Роль та діяльність виховника рою в системі Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»)».

Керівники студії Алла Воробйова та Олександр Камінський протягом трьох занять надали учасникам теоретичну та практичну допомогу щодо правил Гри, правильної організації конкурсів, етапів та підготовки вихованців до змагань. Кожен зміг підвищити рівень професійної майстерності, сформувати компетентність з актуальних питань національно-патріотичного виховання. Шляхом ефективної групової взаємодії, кожен учасник педстудії дійшов до особистого усвідомлення необхідності й порядку використання отриманих знань для методичного забезпечення теоретичної і практичної діяльності. Практично навчаючись, кожен для себя визначив, яку роль зможе відіграти в організації майбутніх етапів Гри, відповідно до принципів «Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»)». Адже сьогодні надважливим завданням кожного педагога є виховання дітей та молоді в дусі відданості принципам державної незалежності і соборності Україні та українському народу. 

Семінар –практикум для асистентів вихователів, асистентів вчителів

«Емпатична готовність педагога до роботи в інклюзивному просторі»

01 листопада 2022 року проведений семінар –практикум з асистентами «Емпатична готовність педагога до роботи в інклюзивному просторі». Людмила Дрозд, консультант з інклюзивної та спеціальної освіти,  ознайомила асистентів з підходами до роботи в інклюзивно-освітньому середовищі, завдяки яким навчання, соціалізація дітей з особливими освітніми потребами стає ефективною в закладах освіти. На зустрічі аргументували важливість особистісного зростання та удосконалення в роботі з дітьми. Асистенти отримали настанови, які допомагають формувати почуття емпатії в однокласників та педагогів освітнього закладу, які сприяють успішній соціалізації та інтеграції дітей з ООП в суспільство. Також обговорили функції асистентів в умовах дистанційного навчання, відповідно до листа Міністерства освіти і науки України від 29 вересня 2022 року №1/11471-22 «Про роботу асистентів вчителів». Колеги ділилися своїм досвідом успішного прийняття особливої дитини в колектив дітей.    

Корекційно-розвиткова робота з дітьми, які  мають  розлади когнітивної сфери

 

 13 жовтня  відбулося перше заняття майстер-класу «Зміст корекційно-розвиткової роботи практичного психолога з дітьми, які мають розлади когнітивної сфери. Його практичне застосування» для практичних психологів закладів освіти Фастівської громади.

Керівник майстер-класу консультант(фахівець) Інклюзивно-ресурсного центру Олена Жукова  продемонструвала колегам корекційно-розвиткові заняття з розвитку когнітивної сфери, які  проводяться  з дітьми з особливими освітніми потребами. Поділилася практичним досвідом роботи щодо використання елементів нейрокорекції у роботі з дітьми з комплексними порушеннями розвитку: Арт-терапії та мнемотехніки. Наголосивши, що в процесі психокорекційної роботи важливо враховувати індивідуально-типологічні особливості кожної дитини, а сам процес корекції має проводитися в межах діяльності, доступної для дитини (ігрова, навчальна тощо).  Слухачі майстер-класу  мали змогу попрактикуватися у використанні вправ на розвиток графомоторних навичок. 

 

Профілактика травматизму та алгоритм розслідування нещасних випадків, що сталися під час освітнього процесу, та нещасних випадків невиробничого характеру

 

05 жовтня 2022 року у Центрі позашкільної роботи відбулося засідання круглого столу керівників закладів освіти Фастівської громади «Травматизм та розслідування нещасних випадків, що сталися під час освітнього процесу та нещасних випадків невиробничого характеру».  У ході заходу були обговорені питання розслідування нещасних випадків в умовах воєнного стану; запобігання виробничого травматизму під час проведення ремонтних робіт в закладах освіти Підрядною організацією; профілактична робота щодо запобігання професійним захворюванням.

Засідання круглого столу відбулося за участі начальниці Фастівського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області Ірини ТКАЧ та страхової експертки з охорони праці Фастівського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області Жанни ПОЕТИ. 

Майстер-класу «ДОМЕДИЧНА ДОПОМОГА ЯК СКЛАДОВА СУЧАСНОЇ СИСТЕМИ РЕАГУВАННЯ НА НАДЗВИЧАЙНІ СИТУАЦІЇ»

5 жовтня 2022 року відбулося  завершальне заняття майстер-класу «ДОМЕДИЧНА ДОПОМОГА ЯК СКЛАДОВА СУЧАСНОЇ СИСТЕМИ РЕАГУВАННЯ НА НАДЗВИЧАЙНІ СИТУАЦІЇ», на якому учасники актуалізували знання щодо першочергових заходів на місці події, особливостей проведення реанімації і вивчили способи допомоги в окремих виняткових випадках з порушенням життєво важливих функцій: кровотечі; травми; травматична ампутація; переломи; поранення; шок; сторонні тіла в ранах; епілепсія; інсульт; інфаркт. Спеціально для педагогів в рамках майстер-класу додали тему з психологічних аспектів надання першої допомоги дітям. Всі успішно склали теоретичний і практичний іспит, за результатами якого отримали сертифікати.

Щира подяка Камінському Олександру та Комісаренко Олені - керівникам і тренерам майстер-класу та їх помічникам Максиму і Олександру, за якісно організоване навчання! Захід реалізовано  в рамках проекту «Збільшення можливостей самодопомоги громад та їхньої опірності у надзвичайних ситуаціях» за підтримки фонду #Renovabis спільно з #МАЛЬТІЙСЬКА СЛУЖБА ДОПОМОГИ Івано-Франківська.  

Вивчаючи міжнародне гуманітарне право

 

174-ій день кровопролитної, незрозумілої світові і людству, несправедливої російсько-української війни. 174 днів гинуть і травмуються діти і дорослі;   обстрілюються ворогом цивільні об’єкти: лікарні, будинки, театри, навчальні заклади, магазини; викрадаються та беруться у заручники цивільні особи різного віку і статі, зазнають катувань і тортур полонені.

В умовах міжнародного збройного конфлікту на території України важливе значення має поширення знань із міжнародного гуманітарного права, яке забезпечує захист жертв війни та обмежує засоби й методи ведення воєнних дій. Тому з 1 по 15 серпня  в онлайн форматі Центром професійного розвитку педагогічних працівників для педагогічних працівників Фастівської громади  було проведено серію занять  «Що таке міжнародне гуманітарне право, які права та цінності воно захищає». На яких педагоги мали можливість  розглянути ряд важливих питань:

- Якщо ми не можемо відвернути, то як убезпечитися від війни?

-Які правила і норми ведення війни існують у цивілізованому світі?

- Як і чим можна воювати, або що вважається незабороненою і гуманною, у певному відношенні, зброєю? 

- Хто, як, коли і яким чином нестиме відповідальність за ці кроваві, терористичні події?

- Що таке право Гааги та право Женеви?

- Що таке принцип гуманності і чому він лежить у основі міжнародного гуманітарного права?

- Хто є жертвами війни?

Отримані знання стануть у нагоді педагогам для проведення уроків  та формування компетентностей учнів із міжнародного гуманітарного права. 

Віримо у наших захисників! Віримо у перемогу! Слава Україні!